Tunggu! kemunculan website group kami! 'www.shamelin.revolusi.com'

Followers

sila tinggal tapak kasut anda!

Hotel Recommended (Horizontally)

Sunday 1 May 2011

Pulau Redang

Tudung Murah & Terkini

Pulau Redang




Pulau Redang, 45km terletak di lepas pantai Kuala Terengganu, adalah pulau terbesar semua Terengganu's. Dari pandangan pertama, Pulau Redang pengunjung akan mempesona dengan keindahan menarik nya. Its perairan biru sangat dibatasi oleh pasir putih, dengan latar belakang bukit hutan-berpakaian hijau membuat paparan gambar-kad pos. 
  
Pulau Redang kepulauan terdiri dari 9 pulau, Pulau Lima, Paku Besar Island, Paku Kecil Island, Kerengga Pulau Besar, Pulau Kecil Kerengga, ekor Pulau Tebu, Ling Pulau, Pulau Pinang dan Pulau Redang. Ini kepulauan ini berlimpah dengan ikan laut yang mengagumkan, penyu dan terumbu karang, memastikan snorkeling besar dan pengalaman scuba-diving. Pulau Redang yang kira-kira 7km di 6km panjang lebar, adalah yang terbesar dari semua pulau-pulau lain di Taman Laut. 
  
Pulau Redand menawarkan dua pantai yang indah, Long Beach atau secara tempatan dikenali sebagai Pasir Panjang, terletak di pantai timur dan Teluk Dalam Kecil, sebuah teluk terlindung terselip di timur laut pulau. Teluk Dalam Kecil adalah lokasi Berjaya Redang Beach Resort, penginapan lima bintang di pulau itu. 
  
Tank atas 800m, Pasir Panjang adalah mimpi yang menjadi kenyataan bagi matahari-carian. Di sini, di bawah langit biru jernih, seseorang dapat menghabiskan berjam-jam dengan berjemur di bawah sinar matahari, atau berjalan-jalan di tepi pantai dan merasakan sensasi tenggelam pasir yang lembut di bawah kaki. Pantai ini dihalang oleh sejumlah resor yang menghadap ke laut, menawarkan pelbagai gaya penginapan. 
  
Sebuah segudang kejutan menunggu di bawah laut bewithchingly biru. Air berkerumun dengan kekayaan kehidupan laut dan karang, dan keterlihatan baik membuatnya ideal untuk snorkeling dan menyelam. Di Taman Laut Pusat keling ramah, jurusan sarjan dan breams swarm sekitar penyelam. Penyelam boleh berharap untuk pertemuan mendebarkan dengan hiu hitam-tip. kima raksasa dan penyu hawkshill Langka juga telah dilihat di sini. 
  
Lang Tengah, perahu 30-minit perjalanan dari Redang, adalah salah satu rahsia terbaik negara terus. Terletak di tengah-tengah antara pulau Redang dan Perhentian, pasir putih berkilau dan air aquamarine hanya tak tertahankan. Kelainan kehidupan laut keras dan perisian karang dan anti-aborsi di sini membuatnya menjadi tujuan yang sempurna bagi para penyelam.




Gambar-Gambar menarik Pulau Redang Di Terengganu
cukup seronok bila datang di pulau redang.....tenang fikiran!

jeti pulau redang

cukup nyaman berihat di pulau redang

Ikan boleh lihat di permukaan air yang cukup jernih macam kaca..

indahya......

jom lepak!!.......


pasir yang putih gebu.........

memang seronok datang pulau redang...pilihan tepat untuk berehat

wah! seronoknya main air laut.......


cantiknya batu karang laut!!!


batu karang.........ikan


inilah di katakan taman laut....macam-macam ada

romantiknya.....


itu sajalah coretan yang ringkas di pulau redang yang saya ingin sampaikan sesiapa yang berminat boleh hubungi saya,sila ambil no tel +6013-9320212....bye jumpa lagi di pulau perhentian pula ye.
bean
Tudung Murah & Terkini






7 comments:

  1. Wah. Mata ni dah naik juling! Hoho.

    Cantik betul ciptaan Tuhan ni. Sayangnya, masih belajar lagi. Kalau ada kesempatan, saya nak jejakkan kaki kat situ la.

    Pulau Redang! Tunggu saya!

    ReplyDelete
  2. This is my life, sea, sun, crystal clear water! I love freedom. Beautiful islands and beaches .. am thrilled

    ReplyDelete
  3. wahhh..cntik bangatt ! bile la dpt g sne..huhu

    ReplyDelete
  4. bestnye, agak2 berapa budget ye nk bcuti ke sana?

    ReplyDelete
  5. Akak belum sampai lagi ke sini.

    ReplyDelete
  6. pada rakan2 blog yg nak datang pulau redang boleh hubungi saya +6013-9320212 halim, insyallah sy boleh tolong uruskan...

    ReplyDelete